Subscribe to RSS feeds

Tuesday, December 22, 2009

Perubahan kerusi.realiti atau fantasi?

Kejutan berlaku tahkala aku melangkah masuk ke dalam lecture hall.Seat aku kini dirampas orang.Pakcik hitam manis,penjaga dewan kuliah telah mensabotaj semua warga batch 23.Kedudukan kitorang semua berubah!!

Yang dulu dibelakang,berada di depan.Dari kiri menjadi kanan.Tempat aku bertapa,dulu di sebelah saudara Zulzaire,sekarang berada disamping Guy3..Aku masih ditepi bucu meja,tempat yang sering menjadi sasaran untuk bersoal jawab dengan lecturer.Kalau dulu Yap memberikan klu bagi setiap jawapan,sekarang aku ternyata keseorangan.Guy3 inginkan Stephanie berada disebelahnya.Idea dilontarkan kepadaku untuk menukar tempat duduk.Aku berada dibelakang dan Stephanie mendiami kerusiku.Itu bukan pilihanku pada hari pertama blok 2.

Memandang ke kiri,terlihat kelibat Danial Faris.Seorang yang sangt cool dan tenang mendengar hujah2 yang dilontarkan oleh lecturer pathology,Prof.Annama Kurien.

"Thrombus is different from clot"

Aku rasa perbezaan hanya dari segi istilah sahaja..hahhaahaha..Buku Underwood mesti aku hancurkan malam nie..Mencari makna perbezaan yang hakiki ini.

Kerusi kosong sebelah Aqilah,mengundang idea yang bernas.Kenapa aku tidak duduk di situ?Sama-sama meresapi kedamaian Danial dalam menghayati proses pembelajaran.Satu tindakan yang bijak!!Setelah berunding dan ternyata Qilah bukan batu penghalang bagi misiku ini.Lalu,hiduplah aku di sebelah Danial..

Sakok,makhluk bernombor 80 tiba-tiba bersuara.
"patut la nak tukar tempat,"hahahha..baru aku perasan satu perkara.Adakah satu kesilapan?rasanya tidak dan ini tidak langsung menjadi isu yang berbangkit.Apa yang termampu,aku harus berusaha dan azam baru telah bermula!!

Paculah kuda menuju kejayaan.
Blok baru,harapan baru,kedudukan baru dan minda yang baru!!!

Hadis 1 Imam Nawawi

" Dari Amirul Mukminin Umar Al-Khattab r.a katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : - ' Hanyasanya amalan-amalan itu adalah ( bergantung ) kepada niat, dan hanyasanya bagi setiap manusia itu apa ( balasan ) yang diniatkannya. Maka barangsiapa yang berhijrah kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itu adalah kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang ingin ia memperolehinya atau kerana seorang perempuan yang ingin ia menikahinya, maka hijrahnya itu adalah atas apa yang ia berhijrah kerananya.'

Sahabat semua..

Sama-sama kita betulkan niat dan terus majui menuju kebenaran..

MAJU TERUS,PANTANG UNDUR!!!!

3 coretan:

Redz da Tsar said...

Apekah?

nadiah said...

bukan salah pkcik tu..slh lec Ghowrish tula,die yg susun...neway..slamt menempuhi block 2.. =)

drAmirul said...

susunan kerusi yg x best.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...