Subscribe to RSS feeds

Thursday, February 11, 2010

Pungguk rindukan rembulan..

Terlalu lama aku menanggung rindu
Menanti saat kedengaran SMS dari ICICI
Mengkhabarkan wadah mencerahkan kegelapan malam
Membawa sinaran purnama menyinari alam.
Bintang bercahaya tambah gemerlapan

Hatiku begitu terluka..
Lantaran perbuatan yang terkutuk olehmu

Kelewatan bukan satu alasan
Aku merana mencari sesuap nasi
Kais pagi di Endpoint mencari santapan
Kais petang mencari segenggam hati
Agar waktu mendatang menjadi bekalan

Ketahuilah akaun bankku kontang.
Diperah tiada air mata dititiskan
Direndam,mengalir darah bergelimpanq
Dilempar keringat bertaburan
Anak bangsa mencipta gelaran

Manipal tempat sinaran
Berapa lama lagi aku mampu bertahan
Hidup dalam serba kekurangan
Aku merempat berkelana di tepi jalanan
Dari Uduppi sehingga ke Pratam.
Berat badan susut menjunam
Gara-gara kurang makanan
Aku mencipta pelbagai helah alasan
Demi menyedapkan hati yang ternyata kusam
Hari berlalu bukan mencatat keamanan
Peperangan antara jiwa dan perasaan
Menguasai minda dan fikiran

Esok tetap berkunjung tiba
Sinar menggunung mengangkasa
Perubahan hari memberi harapan bermakna
Satu SMS mampu merobek segalanya
Membawa pergi awan hujan kala senja
Membawa berlari sang maharaja
Mencerahkan suasana alam seluruhnya
Aku sabar menanti saat bahagia
Merencah kembali seribu kata
Walau memakan masa yang lama

Esok lusa penantian bakal berakhir
Sabar ayat yang mampu diukirkan di hati
Semoga tabah menghadapi cabaran

Kawan semua ayuh bertafakur

Carutan penderitaan tahkala biasiswa lambat masuk

5 coretan:

anwar aljohory said...

(T_T).. terharu aku membaca!!

ninani said...

sabar2.=)

drAmirul said...

kerel-naper terharu lak??septutnye ko sedih laa..hahaha
inani-tu la..dah jadi mkin kurus..esok luse makn pasir lak..

Hilmi Mahmud said...

jiwang giler ayat.. ko mmg mat romeo ar.. XD

drAmirul said...

falih-ni la jadinye bile JPA lmbt bg duet..nnti aku jadi jiwang plak jawab paper patho minggu depn..XDXD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...